Day 19D – Beras Merah (4) The End

Minggu 29 Agustus 2010, 19 Ramadhan 1431 Hijriyah. Bang Wiskul lagi doyan nulis tentang Beras Merah. Alhasil kolaborasi dari tetanggenye, Gadis/cewek kedokteran en Irfansyah/ahli IT, ngubek” literatur dari si Gadis ame ngebrowse weblog di internet dari Mas Irfan, jadi juga deh. Tulisan ini panjang, dibagi 4 tulisan. Tulisan 4 dari 4 serial :
Menu Melayu India-Nasi Dagang.

courtesy wikipediaDOTorg

Hidangan buat 10 orang. Bahan”: 1 kg beras merah (beras nasi dagang), 250 g (1 cangkir kecil) kelapa parut, 100 g (2/3 mangkok kecil) susu tepung rendah lemak, 100 g (10 ulas) bawang merah dioseng”, 10 g (2 sdm) halia diiris tipis dan halus, 10 g (2 sdt) garam, 10 g (2 sdt), gula 15 g (3 sdt).
Cara masaknye: 1. Rendem beras 2 sampe 3 jam. 2. Tiriskan aernye en kukus sampe masak. 3. Perah kelapa parut sekalian aernye buat dapetin 1 gelas santan kentel en 1 gelas santan cair.

courtesy catlinaflybabyDOTwordpressDOTcom

4. Campur susu tepung rendah lemak ke dalem santan cair. 5. Angkat kukusan berisi nasi en campur aduk nasi ame bahan-bahan nyang udeh disebutin di atas sekalian ame santan sampe rata. 6. Kukus lagi nasi sampe kukusan beruap ngepul”. 7. Angkat trus hidangin ame lauk pauknye.
Notes: Enak dimakan ame lauk ayam penyet en acar timun.
Berat satu hidangan kire”200 g.
Kuah Nasi Dagang Original.

courtesy as-hajarDOTfotopagesDOTcom

Bahan”: 1-½ kg ikan kayu/tongkol/tenggiri, 2 biji kelapa (ambil santennye), 3 sdm gula merah, 10 lada besar (hijau en merah), segengam cabe rawit, 15 biji asem belimbing wuluh (kalo kagak ada ganti ame tomat 5 biji), minyak goreng secukupnya.
Bahan I nyang buat direndem trus diblender: 3 sdm ketumbar, 3 sdm jintan manis, 5 biji buah keras, 1 sdm lada hitam.
Bahan II nyang mau diiris halus trus diblender: 2 inci Halia, 2 inci Lengkuas, 1 mangkok bawang merah, 2 siung bawang putih, 3 kotak kecil Belacan (terasi).
Bahan III nyang direndem di aer panas dulu trus diblender juga: 1 mangkok cabe merah kering.
Caranye: ikan disiang dulu en dibersihin ame asem jawa en garem. Udah dicuci masukin ikan ke dalem periuk. Masukin sedikit aer kire” setengah tiggi ikan didalem periuk. Tambahin garem en asem jawa (ame bijinye sekalian). Masak pake api nyang sedeng” kecil ajeh supaya ikannye masak en aernye kering. Pake kuali gede, masukin minyak setengah mangkok kecil buat numis bahan I dulu, trus masukin bahan II en lanjut bahan III tadi. Pastiin bahan” tadi per grupnye udeh nimbulin aroma sedap baru masukin grupbahan seterusnye. Tuang bahan tumisan kedalem periuk nyang ada ikannye tadi. Bukaan api nyang sedang ajeh en tambahin santen kedalem periuk tadi. Masukin sekaligus gula merah, lada gede, cabe rawit, asem belimbing ato tomat. Kalo kekentalan banget, tambahin ajeh aer. Masak sampe semua bahan tadi bercampur padu menjadi satu kesatuan campuran. Diicip” juga tetesan kuahnye. Kalo kurang asem, tambahin air asem jawa. Trus tambahin garem ame gula secukupnye.
Inga”: Waktu menumis bahan” di kuali adalah waktu nyang paling crusial atawa kritis. Pastiin bahan I kudu bener” harum di kuali, baru masukin bahan II ke kuali yang sama. Kalo udah bener” kering en harum, baru masukin bahan III ke kuali entu lagi.
Kalo niy kuah original udeh jadi, naaaaa bisa nech dihidangin ame nasi dagang. Wuuuuuiiiiih….. asoy geboy se yummy” nye dahhhhhhhh!!
Acar Timun untuk nasi dagang.

courtesy beadbroochgadiskampungDOTblogspotDOTcom

Hidangan buat 10 orang. Bahan”: 500 g (2 biji kecil) timun, 150 g (1 biji) lobak merah, 120 g (2 biji) bawang besar, 20 g (2 siung) bawang merah, 50 g (5 sdm) cuka, 60 g (3 biji) cabe merah, 5 g (1 sdt) gula, 3 g (1/2 sdt) garem.
Cara masaknye: 1. Timun dibuang kulitnye en dipotong tipis”. 2. Lobak merah diiris halus” memanjang ato diparut. 3. Bawang besar, bawang merah en cabe dicacah halus. 4. Campur aduk semua sayur” tadi ame cuka, gula en garem.
Kalo udeh jadi bisa dihidangin ame nasi dagang deh, pegimane kagak makin manteb ajeh nech………
Berat satu hidangan: 80 g.
Kandungan nutrisi tiap hidangan: Kalori 311 kcal, Lemak 11.9 g, Protein 5.5 g, Kalsium 64 mg, Kolesterol 2 mg, Zat Besi 3.1 mg

Tamat dulu yeee.

2 Tanggapan so far »

  1. 1

    Andi Hasan said,

    It’s okay dah bang. Red rice punya nech.

  2. 2

    Yuliansyah said,

    Welldone! Ente emang produktif bang wiskul.


Comment RSS

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s

%d blogger menyukai ini: